Premium content ophalen
- Grote multinationals zoals levensmiddelenconcern Unilever en computerfabrikant Dell hebben hun marketingactiviteiten rond duurzaamheid op een lager pitje gezet.
- Dat past in een trend van ‘groene stilte’, waarbij bedrijven meer gesloten zijn over hun prestaties op het gebied van duurzaam ondernemen.
- Volgens marketingsexperts zijn multinationals bang voor problemen met reclametoezichthouders en wantrouwende consumenten.
- Lees ook: Europese Commissie komt met nieuwe regels om greenwashing van bedrijven tegen te gaan
Computergigant Dell zette eind vorige maand het mes in het marketingteam dat zich richtte op duurzaamheid en andere zaken rond milieubewust en sociaal verantwoord ondernemen, zo melden bronnen aan Business Insider.
Een veel gebruikt begrip in dit verband is ESG , wat staat voor Environmental, Social & Governance. Bedrijven die ESG-doelen omarmen, proberen sociaal verantwoord en duurzaam te ondernemen.
Dell schrapt volgens betrokkenen onder meer functies rondom de marketingcommunicatie van de ESG-doelen van de computerfabrikant, influencermarketing en intellectueel leiderschap.
Premium content ophalen